söndag, november 09, 2008

blonde moment

Som så många andra har jag köpt de små flaskorna med blossaglögg och som så många andra känner jag att jag vill berätta om detta i min blogg. Att jag tillhör dem som har fått tag i flaskorna vill säga, att jag är en del av någon slags gemenskap som de som inte har 5x2 dl nyproducerad gammal årgångsglögg vackert får finna sig i att vara utanför. Att man just i år har producerat tre eller fyra gånger fler flaskor känns mindre viktigt.
En stor blåbärsglögg har jag också.
Fånigt eftersom jag egentligen aldrig har varit särskilt förtjust i årgångsglöggorna från Blossa, jag tycker bättre om trestjärtig med rom, men nu står de här.

Jag lyckades inte ta någon bra bild på dem, lådan hade blivit repig och ljuset i rummet var deprimerande betonggrått, så jag gick in på Blossas hemsida för att hitta en bra bild att stjäla. Jag möttes av beskedet att sidan behandlade ämnet alkohol och därför riktade sig till dem som hade fyllt 20 år, vänligen fyll i ditt födelseår.
Det där sista missade jag att läsa och det tog en stund (inte så lång, bara några sekunder) innan jag kopplade att de ville att jag skulle skriva mitt födelseår efter "19" och sedan trycka på pilen, inte att de ansåg att jag var nitton och att pilen betydde att jag skulle dra.


Inga kommentarer: