torsdag, november 20, 2008

Hur kan det bli så här jävla kallt? Inomhus?
Det är inte precis vad man ser fram emot när man kommer hem efter en intensiv seminariedag, att att sitta insvept i ett täcke och försöka värma händerna på MacBebis batterivärme. Någonstans vid 18-19 grader går gränsen, 16 är långt ifrån behagligt. Till och med L har krupit upp i sängen och ser litet febrig ut.
Nu har jag 150 sidor att läsa till i morgon och jag önskar verkligen att jag hade någon som kunde åka till Islandstorget och köpa pizza.

6 kommentarer:

Eek, a cat! sa...

Här satte dom på värmen till elementen i förrgår. Kommer ta typ fram till nyår innan dom kommer upp i hyffsad värme.

Anonym sa...

Äsch, ni lägenhetsbor är så bortskämda. Har på landet får man nöja sig med en 16 grader på morgonen. Fårskinnstofflor och kofta och sitta på huk och blåsa i vedspisen. Sen har vi iofs typ 25 grader i köket hela dan.

kreti och pleti sa...

eek: Har du luftat dem?

Icky: Ja, men själva grejen med att bo i lägenhet är ju att man ska slippa sådant. Man ska inte behöva tassa upp i köket och tända gasugnen för att det ska bli uthärdligt, det ska det bara vara, som av sig självt. I morse hade jag tolv grader i köket!

Anonym sa...

Men gud, 12 grader har vi haft typ en gång, det var när vi hade varit borta länge och det blivit nästan 20 minus ute. Och vi har INGEN värme på alls.

Anonym sa...

Snart kommer Reuman! Här är det knappa 14 grader. Sverige har troligen bestämt sig för att ta upp konkurrensen med de sydligare EU-länderna vad gäller energiförbrukning.

kreti och pleti sa...

Louise: Jag har faktiskt börjat få ont i höger pekfingerled!