måndag, november 10, 2008

gnäll gnäll gnäll

Jag vill gå hem och bädda ner mig i sängen, lyssna på regnet och läsa en riktig bok.
Men nej, den ena kursen börjar kl. åtta varje dag, den här veckan och nästa, och den andra kursen slutar vid 17. Jag går hemifrån kl. sju och kommer hem framåt 18-tiden. Hade det inte varit för att R hämtar Ludwig skulle det här aldrig fungera. Dispens måste jag söka också, från tre lektionstillfällen på den ena kursen, så att jag har en sportslig chans att uppfylla närvarokravet på den andra. Det gäller verkligen att ingen blir sjuk nu.

Egentligen skulle jag vilja skriva ett svidande kritiskt inlägg om många familjerättsliga instansers syn på och bahandlig av pappor. Men jag känner mig bara uppgiven och dum. Jag undrar om Cevin kommer att bli ett nytt lvu-namn eller om det redan är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer nog bli det inom det snaraste. Cevin alltså. Och Cewin.

Kan du inte skriva om pappor ändå?

kreti och pleti sa...

Jodå, det kommer, så småningom.