lördag, november 01, 2008

rent hypotetiskt


För jag förstår ju givetvis hur fullständigt otänkbart det vore, särskilt med tanke på Ludwigs anseende, att verkligen göra det. Men om det nu skulle dyka upp sådana där "bus pengar eller godis"-ungar och ringa på, om man skulle... verkligen skrämma dem. Känns inte det väldigt lockande? Åtminstone som tanke?
Ingenting sådant som att öppna dörren, långsamt, långsamt, med spöklik musik och dämpad belysning för att sedan sträcka ut en häxlikt benig hand, utan någonting riktigt rubbat. Som att öppna dörren och bara skrika rakt ut eller vifta med en bibel.

Egentligen är det inte kul, det skulle inte bli kul om man verkligen gjorde det. Men, som sagt, tanken tilltalar mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inspirerande! Nästan så att jag önskar att det kom några små kids även hit till civilisationens yttre gränsmarker. Men icke. Jag får väl skrämma Robin när hon blir större.

kreti och pleti sa...

Om de dök upp hos er, ute i ödemarken, gärna ensamma. Skulle du inte bli väldigt, eller åtminstone lite, rädd då?

Anonym sa...

HAHAHAH. Jag tyckte det var jätteroligt. :)
/Michaela

Anonym sa...

JO! Livrädd. Speciellt nu när Peter tvingade mig att titta på halva 1408 av stephen king. Jag hade ju tänkt låta bli skräckfilmer :(

kreti och pleti sa...

Michaela: Det skulle få konsekvenser... tyvärr.

icky: Jag pluggade med tv:n på i bakgrunden och det tog säkert en halvtimme innan jag fattade vad det var för film. The Grudge :(