onsdag, oktober 01, 2008

När turisterna kommer till Gotland...

Ungefär så börjar reklamen för kanal 5:s program SOS-gute.
Jag hör givetvis juristerna istället för turisterna, det är lätt hänt.
Men när de sedan visar ett klipp med aspackade, lättklädda brats som dansar så tror jag fortfarande att det är jurister de pratar om. Det var först en stund senare som jag liksom stannade upp och funderade över om jag verkligen hade hört rätt.


Och nu plötsligt inser jag att inlämningsuppgiften finns där. Nej, inte på Gotland och inte bland bratsen.... eller, ja på sätt och vis bland bratsen, men i mitt huvud.

Jag vet vad jag ska skriva! Jag kan någonting, jag är inte dum i hela huvudet!

Nu gäller det bara att komma på hur jag ska få ner det på papper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du är fantastisk, kan man få läsa inlämningsuppgiften sen?
Btw, ordbajsa fem sidor, eller ge ut en bok, det är en ren njutning att läsa dig oavsett...;o)

Anonym sa...

HAhaha, ja se jurister :D

kreti och pleti sa...

m: Tack :)
Den här är inte särskilt kul, men om du vill kan du få läsa mitt lagförslag om psykiatrisk tvångsvård.

icky: Det var ju inte helt fel tänkt...