måndag, december 01, 2008

otur?

I morse missade jag 53:an med ca 15 sekunder. Jag är rätt så säker på att bussföraren såg mig och såvida han inte körde turen innan och var nio minuter sen så hade han två minuter kvar till avgång (enligt reflexvästnapoleon vid 4:ans hållplats). I vilket fall började jag dagen som överkänslig och förbittrad trafikant– föga klädsamt.

Nu fick jag istället ta 4:an och gå den sista biten, inte jobbigt alls egentligen, men något irriterande. När jag passerade Frejgatan, precis före låsbutiken, mötte jag bussen jag hade tänkt åka med. Jag log glatt och demonstrativt så att bussföraren, om han nu mot all förmodan kände igen mig och om han nu hade dragit för att det är så kul att se fåniga tjejer springa förgäves, verkligen skulle se att jag i vart fall inte var någon missklädsamt sur trafikant för det. Vilket väl i och för sig var precis vad jag var.

Då stod den där igen.

Politibilen.

Det var inte alls lika läskigt den här gången, det var bara en bil.
Ok, en bil som används för att hämta döda människor som har slutat sina dagar på olika mindre trevliga sätt, men ändå bara en bil.






Ibland får jag en känsla av att den förföljer mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fy!! Vad läskigt!

Anonym sa...

Nope, den får inte förfölja och hämta dig...inte innan vi ens har träffats?...;o)

Anonym sa...

Här har vi ett uppslag för en tv-serie tror jag minsann.

Eek, a cat! sa...

Nästa års julkalender, Politibilen hämtar tomten!

kreti och pleti sa...

En av mina vänner kom med förslaget att jag kanske, egentligen är död och att politibilen förföljer mig för att jag småningom ska förstå och acceptera det.

eek: Ja! För han har blivit liggande död sedan förra julen.

Anonym sa...

Jaså är det så den ser ut, politin. Påminner om en tidigare studiekamrats handikappfordon i vilken hon kunde baxa in hela sin permobil. Vid närmare eftertanke såg jag någonting liknande på min gård förra veckan. Troligen en effekt av att jag besöker den här sidan. Hur många permobiler har du sett på sistone?!

kreti och pleti sa...

Inte mer än tre, som jag kan minnas, men de är ju något fler.