onsdag, december 17, 2008

spleen (ett jagjagjag-inlägg)

Min e-legitimation har upphört att fungera. Det löser sig säkert om jag skaffar en ny, men jag orkar bara inte sätta mig in i vad det är jag borde göra. Jag har precis bytt el-leverantör och jag är så illa tvungen skaffa en ny mobiltelefon, på något sätt tycker jag att jag har gjort mitt.

Imorse fick jag på fullaste allvar frågan vilken färg vi ska ha på granen i år.
Grön, svarade jag litet frågande och tänkte på de där vedervärdigt fula plastgranarna som säljs på plantagen. Menade hon på allvar någonting sådant? Kände hon mig så illa?

Nej, det handlade om färgtema på julgransprydnader (höll på att skriva julgransströssel) och jag svarade att jag inte hade tänkt mig något särskilt färgtema, att vi helt enkelt slängde upp det pynt vi samlat på oss under våra åtta år tillsammans.
Hon skulle ha en guldgran, guld och rött var det tänkt, och hon började berätta om sitt julpynt, vad hon hade köpt och var hon hade köpt det.

När hon var klar med det (jag tror i alla fall att hon var färdig, det kan inte ha funnits så mycket mer att säga) tänkte jag säga något om att jag önskade att jag hade mer tid för sådant. Tyvärr fick jag det istället att låta som om jag menade att det verkligen inte var något som jag hade tid för. Satan!
Att jag aldrig lär mig.

Inga kommentarer: