söndag, december 07, 2008

söndag

Det dåliga humöret vet inga gränser.

Min pappa var här idag, han var nervös inför det stundande årsmötet i bostadsrättsföreningen och jag var väl kanske inte riktigt i form för honom.

Det började med att han kom hit klockan två, vi hade sagt halv fyra. Vi hade precis kommit på att det var hög tid för lunch och jag skulle bara sopa upp en smärre jordhög från golvet i vardagsrummet innan jag gick ut i köket för att dra igång lunchprojektet (ja, det kändes så) när han ringde på dörren. Det blev tofuglass istället för lunch. Det var oundvikligt.

Sedan klagade han på att min sopskyffel var smutsig (jag hade sopat upp kaktusjord på den) och sa att han skulle skölja av den i duschen. Jag protesterade och sa att jag inte var klar med den och att det skulle bli jättejobbigt om den var blöt. Två sekunder senare står han med sopskyffeln över toaletten och skrubbar den. Med toalettborsten.

Efter det fick jag, för femte gången på en vecka, gå igenom bostadsrättsföreningens årsredovisning och ännu en gång förklara att det inte fanns någonting i den som gav anledning att misstänka att styrelsen tvättar knarkpengar. Jag sa inte att de inte gör det, men om de gör det har de i vart fall sopat igen spåren i årsredovisningen. Jag orkar inte.

8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA.
Förlåt att jag skrattar.

Bea sa...

Det hade kunnat varit värre. Han kunde ha tagit tandborsten :D

J sa...

*fniss* instämmer med Bea

Anonym sa...

Jag säger hellre tandborste med jord på än skyffel med bajsvatten på...

kreti och pleti sa...

Tandborsten skulle man ju ändå slänga. Och även om sopskyffeln numera är ordentligt avklorinerad och skrubbad med scotch-brite och nog får anses vara återställd och oäcklig så var själva handlingen så osnygg att jag håller med Michaela.

Han är i alla fall snäll.

Anonym sa...

I KNEW you were on my side! :D

Och tack snälla för boken än en gång - jag sträckläste den. Älskade den. Har du läst En vinterdagbok?

kreti och pleti sa...

Nej, har du?
Jag visste inte ens att den fanns översatt.

Anonym sa...

Nej, men måste göra det nu.
Jo, det finns den. Tydligen är den och Mina vänner de enda som finns översatta.