tisdag, december 30, 2008

elände

Punktligt som pms (men, tack och lov, inte sammanfallande) har jag ännu en gång lyckats förbruka mina 5 gb datatrafik (skratta inte) och tele2 har därför begränsat min hastighet till 30 kbit/s. Maximalt 30 kbit/s, det vill säga; under optimala förhållanden och med hjälp från högre makt. Just nu går allt så långsamt att det känns som en smärre katastrof bara att skriva fel lösenord till gmail.

Dessvärre tänker jag ungefär lika snabbt som modemet. Idag har jag läst 80 sidor, på 6 timmar. Målet var 150.

När jag kom hem upptäckte jag att den bortre fönsterkarmen i köket har möglat. Träet har luckrats upp av fukten och ur sprickorna i färgen sticker det upp små tofsar av mögel, omgivna av mindre, ludna fläckar.

Ungefär samtidigt som jag upptäckte det kom jag på att jag hade glömt att ringa min pappa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för färg på möglet?

kreti och pleti sa...

Det är gul-grått med små, mörkare fläckar runt om :(

Anonym sa...

Mögel oavsett färg = HONKY TONK