onsdag, december 10, 2008

annandag jämmer

Det här tele2-modemet.
Det gäller verkligen att göra saker i rätt ordning.
Gör jag inte det får jag badbollen. Badbollen!
MacBebis har aldrig, någonsin, givit mig badbollen i någon annan situation än vid nedkopplandet av tele2-modemet. Det har till och med hänt att jag har blivit tvungen att starta om honom.

Av lantmacarna får man badbollar hela tiden, vad man än gör. Ibland undrar jag vad man har gjort dem för att de ska bli sådär. När man avslutar safari på en lantmac hänger det sig, safari alltså, och man blir tvungen att tvångsavsluta innan man kan logga ut. På grund av badbollandet tar det en stund och jag brukar tvångsavsluta safari i förebyggande syfte. Det är inte helt uppskattat av farbrorn som bor där bland mac:arna, men oftast märker han ingenting.

Jag saknar den gamla mac-datasalen, längst ner i B-huset, dit ingen levande själ sökte sig frivilligt. Jag kunde tillbringa timmar därnere i mörkret, ensam, omsluten av det stilla surrandet av emac:ar.

Inga kommentarer: