fredag, december 05, 2008

det är sant

Jag har full förståelse för den som väljer att inte tro på det här, när min syster ringde mig trodde jag knappt på det själv. Det var för bara för "bra" för att vara sant.

Vi sov hos min lilla syster i natt, jag hade varit på bio med systern och stannat på en fika hos hennes pappa på vägen hem, jag tror att vi var hemma först framåt midnatt. Min mamma hade varit barnvakt, men jag gick med L till skolan på morgonen, vi gick vid åtta-tiden.

En dryg timme senare skulle min syster gå hemifrån. När hon kom ut på gatan och runt hörnet gick hon rakt in i... politibilen.



Jag tvekade inför att lägga upp den här bilden. Varför vet jag inte, men det kändes mer smaklöst än förra gången.
Kanske på grund av polisbilen, för att det blir så uppenbart att de är ute i ett "tjänsteärende", kanske för att den de hämtar med största sannolikhet är en granne. Eller kanske bara för att jag inte tagit bilden själv och därför inte vet hur det kändes där och då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Är det du som har skickat ett litet paket till mig?

Eek, a cat! sa...

Nu tycker till och med jag att det börar bli lite obehagligt...

kreti och pleti sa...

Michaela: Det skulle det väl kanske kunna vara ;)

Eek: Det känns faktiskt rätt så kusligt.

J sa...

Vad läskigt! När jag kom hem för några dagar sedan stod ambulansen och polisen utanför huset och min första tanke var -"var är politibilen?". Det måste vara ett tecken på att jag är en trogen läsare av din blogg med tanke på att jag aldrig sett den.

Anonym sa...

Men vad spooky. Hur många bilar finns det, är det bara en eller?

Bea sa...

Jag TROR att jag såg politibilen här om dagen...

kreti och pleti sa...

Hanton: Säg till om du hittar den ;)

Icky: Det finns bara en som har had om "polishämtningarna", sedan sköter aisab "ladstingshämningarna".

Bea: Var?

Bea sa...

Kreti: Någonstan mellan Tekniska Högskolan och universitetet.

Anonym sa...

Läbbigt. Jag var tvungen att kolla upp lite om den här politibilen och vad kan vara bättre än flashback i såna sammanhang? https://www.flashback.info/showthread.php?t=86791

kreti och pleti sa...

Frida: På flashback finns allt (sådant här). Jag hittade den där tråden precis efter att politibilen hade dykt upp utanför min nuvarande adress och pratade till och med litet med en "politiman" jag hittade där.