måndag, december 01, 2008























(Obs! Notera den markanta skillnaden i storlek på ögonen.)

Det finns ett konditori på Fleminggatan, precis runt hörnet från s:t eriksgatan, mot innerstan till. Källströms tror jag att det heter. De ställer ut bakverk i fönstret, det gör väl de flesta konditorier, men de här är speciella. Allt de gör är något så otroligt misslyckat, bakelser och tårtor som sjunkit ihop, med fyllningen långsamt sipprande ut under kanten eller maränger som spruckit på så många ställen att man kunde tro att någon suttit på dem. Allt blir fel, och inte på ett charmigt "hemlagat" sätt utan oaptitligt och fult, det är så misslyckat att det är litet kul.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske har lite lågt ställda krav, men jag tyckte den var jättefin =/

Anonym sa...

Äsch, jag blir sugen ändå...;o)
Och jag ser ingen skillnad på ögonen...

kreti och pleti sa...

Äh, ni är så lättcharmade ;)

Bea sa...

Men vad är det andra? Det som ser ut som en tillplattad brudklänning...

kreti och pleti sa...

Bea: Det är citronpaj med maräng. Det var svårt att få en bra bild på den, men jag går snart förbi igen...

Anonym sa...

vem vill äta en flåsande groda? eller vad det är? den har tungan osedvanligt långt ute iallfall. Hua vill inte tänka på vad han tänkre göra i min mage.

Anonym sa...

vem vill äta en flåsande groda? eller vad det är? den har tungan osedvanligt långt ute iallfall. Hua vill inte tänka på vad han tänkre göra i min mage.

Anonym sa...

Mer, jag vill se mer fula och misslyckad bakverk!

kreti och pleti sa...

En flåsande groda med galen, stirrande blick. Och man ser ju vad den vill göra med den där tungan.
Det minst tilltalande är nästan att den består en otillkavlad marsipanfyrkant som bara har vikts ned över vad det nu är som gömmer sig där under.

Jag har vägarna förbi på fredag igen.

Anonym sa...

Det ser vi fram emot!...*s*

Anonym sa...

HAHAHA! Jag har tänkt blogga om det här SÅ länge, har tom mobilfotat grodorna, som verkligen var de sjukaste jag sett. De jag lyckades fånga var, förutom ihopsjunkna, även gravt vindögda med tungan snarare som om den vore bortslitet och uppdraget ur dess svalj än som pikant litet utstickande.

kreti och pleti sa...

michaela: Visst är det fantastiskt?
Har du någonsin sett någonting normalt där?