fredag, december 12, 2008

book of the beast

Äntligen är den här!

Ni ser väl blodfläcken på framsidan? Som en överkörd och utsmetad student mot den mörkgrå bakgrunden. Den här boken kommer att plåga mig.

Jag beställde den redan för en vecka sedan, men trots att jag valde det snabbaste leverans- alternativet, det man faktiskt betalar direkt, visade det sig, när bekräftelsemailet kom, att de hade skickat bokeländet med b-post. Nu är väl nitton kronor inget att bråka om, men jag hade beställt fler böcker och ville gärna få dem så snabbt som möjligt, särskilt med tanke på mellanpluggdagarna, så jag ringde till adlibris och gnällde.

De sa att de skulle se till att de resterande böckerna inte skickades med b-post och så skulle de skicka "en liten present". Jag trodde att de skulle skicka "en liten present" tillsammans med de andra böckerna. Jag hade inte räknat med att de skulle skicka "en liten present" separat.

Jag fick en twix. Den kom fram före boken.


5 kommentarer:

Bea sa...

Jobbigt om man inte tål nötter. Eller det kanske inte finns nötter i twix. Fast nuför tiden är det spår av nötter i allting.

kreti och pleti sa...

I vilket fall kändes det onödigt att skicka en chokladbit, en twix, med a-post, som ursäkt för att man skickat en bok med b-post.

Anonym sa...

En rabattcheck hade väl varit mer lämpligt?

kreti och pleti sa...

adrenalin: Eller ingenting! Men en twix?

Anonym sa...

Tur att de skickade Twixen (Twinrix) separat - annars hade den garanterat smetats ut mot bokpärmen.