fredag, januari 30, 2009

Det var jag och en typisk friluftsfarbror som väntade på bussen vid Johannes Skola.
Han såg helt normal ut, faktiskt riktigt trevlig, men när bussen svängde in vid hållplatsen fick bussförarens ansiktsuttryck mig att tro att det helt säkert måste vara en efterlyst massmördare som stod bredvid mig. Jag undrar om friluftsfarbrorn kanske tänkte detsamma om mig, för ganska snabbt insåg jag att bussförarens ondskefullt misstänksamma och, på samma gång, skräckslagna ansiktsuttryck var hans normala. Kanske det han alltid använder.

Tänk vilket hinder det måste vara, att alltid se arg, eller elak, eller misstänksam ut, vilket bemötande man måste få från andra människor. För att inte tala om vilket bemötande man måste få från trafikanter.

Granen var förövrigt ett alldeles ypperligt insynsskydd.

Inga kommentarer: