söndag, september 28, 2008

ren missunnsamhet



Lampan till höger hittade jag i gårkväll i min systers pappas soprum.
Den till vänster är ett pågående projekt som direkt skulle dumpas till förmån för den nya lilla lampan, om det inte vore för att någon analretentiv jävla granne ser det som sin livsuppgift att knipsa av sladden på alla elsopor.

Ok, man ska vara försiktig, särskilt med lampor och särskilt med lampor med metalldetaljer. Men även om man alltid undersöker sladdarna, även invändigt, så underlättar det en hel del om originalsladden sitter kvar.

Så nu måste jag skruva isär hela lampan och byta innanmätet, dessutom sitter strömbrytaren på foten så det varit väldigt smidigt att bara behöva kolla att sladden var hel. Men jag har ju all tid i världen för sådana projekt. Morr.

I morse hittade jag den här:



I mitt soprum. Jag vet om jag ska behålla den, kanterna är litet tillbucklade och motivet litet repigt, men jag tycker om det på något sätt. Frågan är om den är tillräckligt hel för att inte vara skräp. Vill man servera en tårta på den?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Jag vågar inte skruva i elrpylar, jag vågar knappt byta säkringar :D

Fisken på fatet var jätterolig, jag gillar den!

kreti och pleti sa...

Ja, fisken är bra, men jag vet inte om fatet är tillräckligt helt för att det inte ska kännas containrigt. Jag har inget emot containerfynd, men jag är så trött på "bara udda bestick"-känslan.

Anonym sa...

Vilka fynd! Behåll fatet! Och om du nånsin tänker dumpa lampan till vänster är jag spekulant. Älskar såna där med knyck på.

kreti och pleti sa...

ak: Knycklampor dyker upp lite då och då, jag ska hålla utkik.

Anonym sa...

Jag kommer och äter tårta om du serverar det på fatet!