lördag, september 20, 2008

vad mig anbelangar

Det stör mig inte ett dugg att grannarna städar, duschar eller spolar vatten på pin kiv. De får gärna göra det dygnet runt. Det stör mig inte heller att de har fest, jag kan somna trots att volymen är så hög att de lika gärna  kunde vara hemma hos mig, eller att någon spikar upp en tavla mitt i natten, så länge de inte slagborrar kan jag ha överseende med det mesta.

Men jag tycker att det är hög tid att vi inför regler om när det är ok att gå upp på vinden. Det är det definitivt inte efter elva eller före fem!

Vad gör man på vinden klockan halv två på natten? På spökvinden.
Det om något är hänsynslöst, allt annat kan passera, men inser man inte vilken ångest ett vindsbesök genererar hos den stackare som bor precis under vindsförrådet och som väcks av hasande steg och släpandet av kedjor?




2 kommentarer:

Anonym sa...

Men tänk om det var ett riktigt spöke! :=

kreti och pleti sa...

Iih! Fast det lät rätt mänskligt.