torsdag, september 18, 2008

penis i blixtlås

Nej, egentligen är det inte kul alls, men R och jag fikade på akademibokhandeln och jag fastnade med en bok om barnsjukvård där man bland beskrivningarna av de olika sjukdomarna och besvären kunde hitta rubriken: "Penis har fastnat i blixtlås".

R såg märkbart besvärad ut då jag läste stycket: "Försök att dra tillbaka blixtlåset så att penis lossnar".

Och under rubriken "slöhet och håglöshet" kunde man läsa att man skulle "kontrollera spritskåpet, eftersom han kan ha druckit alkohol". Det refererades genomgående till barnet som "han", utom (tyvärr) under rubriken: "Främmande föremål i slidan".

2 kommentarer:

Eek, a cat! sa...

Hahaha, vad hette boken?

kreti och pleti sa...

Jag tror att den kan ha hetat "barnläkarboken", men jag är inte helt säker och författaren vet jag inte alls.