söndag, september 07, 2008

min lilla syster

Nej, det är inte en särskrivning.
Hon är visserligen min lillasyster, men även om hon hade varit äldre så hade hon nog varit min lilla syster i alla fall. Fast om hon hade varit äldre hade hon kanske inte varit lika kul.

Hon ringde mig från mobilen, det var rätt tidigt på morgonen och hon var på väg till Linköping där hon pluggade. Det var innan hon bytte till Uppsala, och hon lät, som vanligt vid den tiden, väldigt irriterad:

– "Det är skitäckligt, jag har spytt HELA natten och jag mår så jävla illa, vet du något som hjälper?"

– "Oj, men är du säker på att kan åka nu då?"

– "Jag skiter i det, jag måste med tåget, jag kommer att spy hela vägen!"

– "Ok, är du på centralen nu? Du kan behöva vätskeersättning, det finns på apoteket eller kanske på konsum vid tunnelbanan, tror du att du hinner dit?"

– "Vänta, jag måste... "

Hon försvinner en kort stund och sedan är hon tillbaka:

– "Äh, det är lugnt, det satt bara några kickers här och blåste rök på mig, men de flyttade på sig nu. Vi hörs ikväll!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

...och du tycker att jag är äcklig som skriver BAJS?

kreti och pleti sa...

Ok, det var litet för äckligt, borde jag ta bort inlägget?

Anonym sa...

Nope, det tycker jag inte trots dess smått läbbiga innehåll...;o)