måndag, september 22, 2008

this cannot be natural

Egentligen är vi friska nog att gå tillbaka till våra respektive skolor, men när vi stod i hallen i morse såg jag något som rörde sig i håret på ungen. Det visade sig vara moderlusen själv.

Nu tror jag inte att det hade gjort någon skillnad om jag hade plockat bort kräket (lusen) och skickat Ludwig till skolan ändå, det är ändå alltid några föräldrar som inte ens kollar, men vi är hemma för avlusning.

Och nu undrar jag; vem luskammar ensamstående föräldrar?
Måste jag gå till husläkaren? För jag utgår ifrån att man inte kan få det gjort hos den lokala damfrisörskan.

Det här är det tredje lusutbrottet den här terminen och en del föräldrar har börjat prata om resistenta stammar, men jag misstänker att det skulle räcka med att alla såg till att faktiskt luskamma sina snorungar och sanera dem en gång för alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asså, jag hade inte tänkt att vare sig jag eller R ska få några löss. Var skriver man på för att slippa dem? Äckligt :(

kreti och pleti sa...

Det går inte, plötsligt har man dem :(