fredag, februari 20, 2009

tentaplugg

Det enda som har hindrat mig från att hasa omkring utan byxor och äta konstiga saker hela dagen är att jag har varit på universitetet. Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta av mig byxorna.
Sedan gjorde jag i ordning tre små skålar med rostade nötter, saltgurka och rädisor. Jag satte mig i tentaplugg-stationen, det vill säga övre vänstra hörnet av sängen, och bläddrade förstrött i "Goode" medan jag åt nötterna, metodiskt. När nötterna var slut gick jag över till saltgurkan.

Tyvärr var gurkans sälta väldigt lik den hos tårar och gurkorna gjorde mig lätt deprimerad. Det kändes inte som något bra läge för rädisor så jag lade boken åt sidan och gick över till att studera mina gardiner. När jag var klar med det hämtade jag fler nötter som jag sedan åt, metodiskt, medan jag läste ytterligare några sidor ur "Goode".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att vara metodisk, frågan är bara om det hjälper i nötätning?

kreti och pleti sa...

Det är effektivt i alla lägen. Frågan är nog om effektivitet är vad man eftersträvar i något slags ätande :P