lördag, augusti 30, 2008

överpluggad

Varför blir man så dum i huvudet av att plugga?

Tanken var att jag skulle läsa in alla de där kurserna på två veckor och att jag sedan skulle vara klar med dem för att kunna ägna mig åt annat. Tanken var att jag skulle bli social igen, trevlig, smart och rolig.

Istället är jag bara trött, dum och tråkig.
Elak är jag också, jag sa att min lilla syster såg ut som en ko (utan att mena det, det var bara hennes lugg, den liksom lockade sig på ett koaktigt sätt) och sedan retade jag henne för att hon alltid går vilse.

Jag har hittills inte fikat med någon av dem jag hade lovat att fika med och jag har inte städat lägenheten, som jag hade lovat mig själv.

Det enda jag har gjort är att plugga och jag blir bara dummare och dummare.
Igår försökte jag börja på en bok, en riktig bok, ingen "allmän *valfritt rättsområde*-rätt", men den kändes för långsam, jag kunde liksom inte sakta ned lästempot tillräckligt för att ens förstå vad den handlade om.

Svårt att stava har jag också, inte så att jag faktiskt skriver fel, men alla ord känns liksom obekväma och... fel. Det är precis som när man har tränat för mycket, man blir inte trött, man känner att styrkan finns där, men man kommer inte åt den.






1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jobbigt...
Tycker lite synd om dig, samtidigt som jag blir lite avundsjuk på alla kunskaper som gömmer sig bakom tröttheten i din överarbetade hjärna...
Det blir nog bra ska du se, tvångspussa sonen lite så blir det bättre...
*kram*