lördag, augusti 23, 2008

helglyx

Ok, det ska en helvetes tur till för att jag ska ha klarat tentorna.

Den i tisdags gick rätt bra och den i onsdags jättebra. Den på förmiddagen på torsdagen klarade jag nog också, det är jag rätt säker på. Men helvetes-tentan på eftermiddagen var nog den i särklass svåraste tenta jag någonsin skrivit. Jag har gjort alla gamla tentor sex(!) år bakåt i tiden och ingen, INGEN har varit så svår som den här.

Hemtentan gick bra, det småkänsliga ämnet till trots, även om jag misstänker att jag ger intryck av att vara en större rättspositivist än jag egentligen är.


I vilket fall, hur det än gick, är det så himmelskt skönt att det äntligen är över!

Jag har knappt ens kunnat sova de senaste två veckorna, men igår stupade jag i säng samtidigt som Ludwig och jag sov till kvart i nio i morse. Kvart i nio!

Sedan åkte vi till akademibokhandeln och fikade med R. Tyvärr är kaffet där odrickbart, men de har en stor, mjuk soffa där man kan sitta och läsa (böcker som man tycker verkar spännande, men inte vill köpa eller som man vill köpa, men inte har råd med). R gick tillbaka till jobbet, men Ludwig och jag blev sittande till en bit in på eftermiddagen. Ludwig spelade nintendo och jag läste bara seriealbum och jag hade absolut ingenting som jag var tvungen att göra.

I morgon tänker sova tills jag vaknar, i min nystädade lägenhet och när jag gör det har jag hela 24 timmar innan stressen börjar igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad SKÖNT! Så befriande när man är klar och det är bortom kontroll.

Anonym sa...

...trodde man brukade sova tills man vaknade?...

kreti och pleti sa...

Icky: Precis! Bortom all kontroll.

M: Det händer att jag går hela dagar utan att riktigt vakna...

mise sa...

Fasen jag är impad. Kör hårt! du är ju bäst som du kämpar på!