söndag, augusti 17, 2008

andas andas

Första tentan är på tisdag, nästa på onsdag. Sedan hemtenta onsdag till fredag, 48 timmar.
Och så den där tentan på torsdag.

Jag borde verkligen verkligen panikläsa, men jag vill bara lägga mig ner och titta på Kullamannen tillsammans med Ludwig, eller reklamtv. Jag skulle så gärna vilja titta på relamtv just nu.

Eller städa.

Det är som på gymnasiet. När jag hade riktigt mycket att göra fanns det ingenting bättre än att sjunka ner i soffan och titta på sunset beach, det var dagens höjdpunkt. Litet dåligt samvete hade jag väl och jag drömde om lediga eftermiddagar då jag kunde göra precis vad jag ville, utan några som helst samvetskval.

När jag väl var ledig insåg jag vilket otroligt ointressant och irriterande dåligt program sunset beach egentligen var och jag kunde inte för mitt liv förstå vad det var som var så fängslande med det i vanliga fall. Men likt förbaskat, när jag hade halva röda rummet och 40 sidor kemi att läsa så var jag ju bara tvungen att se dagens avsnitt först.

Nu har jag uppskattningsvis motsvarande tre hp, dvs tre veckors studier, att läsa in på de här två dagarna och den tid som blir över mellan tentorna. Jag måste klara det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejar på dig här i all stillsamhet.

kreti och pleti sa...

Tack, det känns som om jag kanske, kanske kommer att klara det.