söndag, juli 24, 2005

den ständiga jakten på det som luktar

Det bor någon i mitt avlopp. Det är en hippie och han groddar. I fredags var jag hemma på lunchen och hällde kaustiksoda på honom. Egentligen hade jag hoppats på att få ta honom på bar gärning när han smugit sig ut, förvissad om att jag inte var hemma. Men han var väldigt snabb och hade hunnit ner i avloppet igen innan jag kom in i rummet. Första gången han gav sig tillkänna var i mitten av juni. Då hällde jag rengöringsmedel (den starka sorten) på honom och spolade med riktigt mycket hett vatten. Han försvann en tid, men nu är han tillbaka, jag har känt av honom och hans verksamhet i någon vecka nu. Det luktar precis som böngroddar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet (sköljningar) och jag var först helt säker på att det rörde sig om något snusk som ansamlats i avloppet. Så jag drog på mig handskarna och tog fram hink och renskrok. Men när jag var där nere och krafsade hittade jag...ingenting. Det är mycket mystiskt för kaustiksodan fick bort det för någon dag, men i morse kände jag det igen. Det lutar allt mer mot att jag blir tvungen att ringa Stockholmshem och be dem förhandla.

1 kommentar:

maruschka sa...

Välkommen hit tjejen!...jag skrev ett meddelande till dig förut efter att jag hittat en kommentar från dig på bloggblads sida...
Kul att du fått igång bloggen!
Och hur stolt tror du jag är över att vara ensam blogglänk på din sida...*ler*
Får vara glad så länge det varar...
Kraaaaam!