fredag, oktober 19, 2007

Otroligt! Helt otroligt!

I skrivande stund ringer ”Jenny” från optimal telecom för att meddela att problemet är löst.

Jag: Hur då löst?

Jenny: Våra tekniker har varit ute hos dig och avhjälpt felet.

Jag: hur då?

Jenny: De har felsökt ledningen och den fungerar igen. Det vore bra om du hade möjlighet att testa om du få signal.

Jag: Ledningen är helt av och hänger i min hall, den kan inte fungera.

Jenny: Jaha, vad konstigt för de sa att den fungerade. Kan du testa om du får signal?

Jag: När jag gick hemifrån i morse var ledningen helt av, såvida de inte har brutit upp min dörr eller lagat ledningen genom brevlådan, så är den med största sannolikhet fortfarande av.

Jenny: Vad konstigt, för det STÅR här att de har lagat den.

Jag: De kanske har lagat den andra ledningen, den han slet loss igår när han försökte hitta min?

Nu ska de först ta reda på vad det är för ledning de har lagat, sedan ska de försöka att hitta min och därefter ska de höra av sig om när de kan komma och (förhoppningsvis) laga den.

Inga kommentarer: