lördag, september 01, 2007

var är nålarna?

Jag behöver dem för att peta ut blyertsstiftet ur handflatan.

Jag undrar hur man tänker när man, i behov av krokar, slår i 32(!) stycken dyckert (dyckertar?) i garderobens trälister. Eller när man kopplar köksfläkten med nakna ledningar lindade kring kylskåpets stickkontakt. I ett ojordat uttag. Framförallt undrar jag hur man överlever.


Det blev ännu en tur till ikea igår, jag behövde ytterligar tre rullar knottrig hyllplanplast, rationell heter den, till skåpen och ett antal förvaringslådor till garderoberna.

Egentligen borde jag ha köpt något gardinliknande då klass 8b har full insyn till min säng, träpersienner kanske, skyla tror jag att de heter. Sedan vore sittbara kuddar bra att ha (gosa arsle?), men jag börjar ge upp upp hoppet om dem, alla ikea-kuddar är pösiga och lätta.
De perfekta kuddarna finns i den orientaliska affären på Scheelegatan, men de kostar 1500 .- och min budget har redan överskridits.

Inga kommentarer: