fredag, november 11, 2005

väntan

Först skrev jag en nedräkning.
Jag började på sjuttiotvå och räknade nedåt till ett. Jag skrev sju siffror på varje rad så att varje rad skulle motsvara en av de tio veckorna.
Två dagar blev över, en elfte, mycket kort vecka i slutet.

Den första dagen, sjuttiotvå, är en tisdag så de två extradagarna är en tisdag och en onsdag.
De är korta dagar.

Sedan drog jag ett streck på vardera sidan av helgen.
På det sättet blev det tio helger på varandra, tjugo dagar.
På höger sida av dem ligger måndagarna. De är bara tio.
På vänster sida alla andra dagar.
Tillsammans blir de fyrtiotvå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför 72?

kreti och pleti sa...

För att jag kommer att få vänta just 72 dagar från den sjätte december. På någon väldigt viktig.

Anonym sa...

Oki...finner jag ledtråden här eller ska jag sväva i ovisshet...Jag är nyfiken i en strut

maruschka sa...

...är det då ni åker?...till månen?...*s*

kreti och pleti sa...

Nej, det är då de kommer hem, solbrända och utvilade...